Šéf Henkelu přilévá do ohně Kraft versus Unilever: Akvizice jsou zásadní i v naší strategii
23.02.2017
|
,
Patria.cz
INVESTICE
Výrobci pracích prášků Persil, vlasové kosmetiky Schwartzkopf nebo lepidel Loctite ve čtvrtletí stoupl zisk i tržby a šéf firmy Hans Van Bylen slibuje na trhu, který prožívá bouřlivé týdny díky nepodařeným námluvám mezi Kraft Heinz a Unileverem, rozpoutat další akvizice, které jsou pevnou strategií Henkelu.
Německý výrobce spotřebního zboží Henkel vykázal za čtvrté čtvrtletí loňského roku nárůst zisku i tržeb, zejména díky vyšší poptávce na rozvíjejících se trzích jako je Latinská Amerika. Společnost dnes také uvedla, že navzdory turbulencím v sektoru zůstanou akvizice klíčovou součástí její strategie. Z loňského zisku firma navrhne vyplatit dividendu 1,62 eura na jednu prioritní akcii, což je proti předchozímu roku nárůst o 10,2 procenta.
Henkel zaznamenal čtvrtletní zisk před započtením úroků a daní (EBIT) 765 milionů eur. Meziročně je to nárůst o více než 14 procent.