Na firemní kultuře záleží. Ovlivňuje rizika, může překazit fúzi
28.03.2017
|
,
Patria.cz
INVESTICE
Průzkum ekonomů z Dukeovy univerzity a z Columbia Business School ukázal, že firemní kultura, přestože se jedná o obtížně definovatelný koncept, hraje klíčovou roli v tom, jaká dělá firma rozhodnutí a jak se jednotliví zaměstnanci staví k morálním dilematům.
To ve finále ovlivňuje i hodnotu společnosti.
Spousta firem vykazuje podobné rysy – stejné odvětví, podobná velikost, podobní zákazníci kupující takřka shodné produkty či služby. Jenže jedna firma má v očích investorů větší hodnotu, než ta druhá. Podle autorů výzkumu to může být právě „neviditelnou“ firemní kulturou. Tu rozdělují jednak na hodnoty, tj. ideály, ke kterým se firma a její vedení hlásí (například integrita, důvěryhodnost, atd.) a kulturní normy, tj. prostředí a každodenní praktiky, které v nejlepším případě tyto ideály odráží, ale ne vždy tomu tak skutečně je.
Autoři studie sbírali data prostřednictvím dotazníků doručených skoro 2 000 výkonným a finančním ředitelů a provedli 18 podrobných rozhovorů.