Čínská poptávka po luxusu je zpátky. Značka Gucci táhla výsledky Keringu
26.04.2017
|
,
Patria.cz
INVESTICE
Poptávka po luxusu znovu roste. Je to kvůli čínským zákazníkům, kteří už nenakupují pouze na dovolených, ale i u sebe doma, a díky sílícím internetovým prodejům, před kterými luxusní značky dříve „ohrnovaly nos“. Svými výsledky, které předčily i ty nejoptimističtější odhady, to dokazuje koncern Kering, vlastnící například značku Gucci.
Společnost Kering, která vlastní luxusní značky Gucci, Yves Saint Laurent a Bottega Veneta, překvapila výrazným růstem prodejů za letošní první kvartál. Upravené tržby koncernu rostly o skoro 28 procent oproti stejnému období minulý rok, přičemž analytici oslovení agenturou Bloomberg očekávali jen 13procentní růst.
Tahounem koncernu byla značka Gucci, jíž narostly upravené prodeje o 48 procent. Podle agentury Bloomberg se jedná o nejsilnější čtvrtletí za více než dvacet let. Nejlépe se luxusní značce dařilo v západní Evropě, kde k vyšším prodejům přispěli jak turisté, tak místní.