Fundamentální analýza

Cílem každého investora je dosáhnout co nejvyššího výnosu. Ceny akcií, dluhopisů a dalších aktiv ovlivňuje celá řada faktorů. Při výběru vhodných aktiv se řada investorů opírá o výstupy fundamentální, technické či psychologické analýzy.

Základem fundamentální analýzy je podrobné studium konkrétní společnosti. Cílem této analýzy je určit vnitřní hodnotu akcie. Vstupními informacemi jsou především ekonomická, účetní a statistická data. Výstupem je vypočtená cena určité akcie, která se následně porovnává s její aktuální tržní cenou. V případě, že je vypočtená cena nižší než tržní, je akcie podhodnocená a vhodná k nákupu. V opačném případě je cena nadhodnocená.

Fundamentální analýza je prováděna ve třech úrovních – globální, odvětvové a firemní. Globální analýza hodnotí vývoj ekonomiky na globální, regionální i národní úrovni. Součástí globální analýzy je i hodnocení možných dopadů na akciový trh.

Odvětvová analýza hodnotí vývoj odvětví, v němž daná společnosti podniká. Firemní analýza se již zabývá hodnocením finančních ukazatelů dané společnosti a stanovením ceny akcie.

 
 
 
reklama