Makro: Spotřebitelská důvěra Německa, opatrné zotavení, GfK

25.03.2010 | , X-Trade Brokers
INVESTICE


Spotřebitelská důvěra Německa by se v dubnu mohla stabilizovat a zastavit nepříznivý vývoj posledních měsíců. Příchod jara probouzí naděje na...

...hospodářské oživení. Průzkum GfK Group uvedl, že současný optimismus spotřebitelů vyvolal pružný pracovní trh a známky oživení německé ekonomiky.

Průzkum spotřebitelské důvěry okolo 2000 německých domácností předpovídá pro duben 2010 stagnaci na 3,2 bodů po nepřetržitém pětiměsíčním poklesu. Výsledek předčil negativní očekávání. Shoda analytiků předpovídala další pokles na 3,1 bodů.

Ukazatel ekonomická očekávání zaznamenal v březnu výrazné zlepšení a stahoval pokles v lednu a únoru. Indikátor vyskočil o 10,1 bodu na kladné 4,5 bodu po snížení o 7,1 bodů v únoru. Obavy ze ztráty zaměstnání na jaře polevují, míra nezaměstnanosti v Německu prozatím neroste. Také podnikatelská důvěra podle průzkumu Ifo v březnu roste. Klíčovým faktorem spotřebitelské důvěry a budoucích útrat bude trh práce. Gfk odhaduje vyšší míru nezaměstnanosti než v roce 2009 a soukromá spotřeba bude i letos velmi slabá.

Průzkum budoucích příjmů odrážel optimistický hospodářský výhled. Ukazatel stoupl o 1,5 bodu na 13,5 bodů po poklesu o 0,5 bodu v únoru a nyní převyšuje o téměř 25 bodů loňské hodnoty. Indikátor výdajové plány nedokázal z optimismu vytěžit, klesl o 0,8 bodů na 23,4 bodů v reakci na růst cen PHM. Následoval snížení o 1,2 na 24,2 bodů v únoru. Loňské hladiny převyšuje téměř o 14 bodů.

Autor článku

 

Články ze sekce: INVESTICE