Maloobchod v únoru: silné prodeje automobilů

04.04.2011 | , Patria.cz
INVESTICE


Maloobchodní tržby se v únoru meziročně zvýšily o 6,5 procenta po lednovém růstu o 6,9 procenta. Za poměrně vysokým údajem stojí především tržby z prodeje automobilů, jež se meziročně zvýšily o 16 procent. Tento vývoj naznačila již statistika registrací nových a ojetých automobilů. Ačkoli údaj o růstu tržeb z prodeje a oprav automobilů vypadá na první pohled impozantně, jde pouze o návrat na předkrizovou úroveň. Letos v únoru byly tržby v této části maloobchodu stejné jako v únoru 2008. Bez automobilů se tržby v maloobchodním prodeji zvýšily pouze o 2,4 procenta. Z jednotlivých segmentů se nejvíce daří prodeji přes internet a prostřednictvím zásilkových služeb, kde došlo k meziročnímu nárůstu obratu o 20,9 procenta. Maloobchodní prodej bez automobilů reflektuje současnou realitu české ekonomiky. Nezaměstnanost klesá velmi pomalu a reálné mzdy se v posledním čtvrtletí loňského roku dokonce snížily.

Maloobchodní tržby se v únoru meziročně zvýšily o 6,5 procenta po lednovém růstu o 6,9 procenta. Za poměrně vysokým údajem stojí především tržby z prodeje automobilů, jež se meziročně zvýšily o 16 procent. Tento vývoj naznačila již statistika registrací nových a ojetých automobilů. Ačkoli údaj o růstu tržeb z prodeje a oprav automobilů vypadá na první pohled impozantně, jde pouze o návrat na předkrizovou úroveň. Letos v únoru byly tržby v této části maloobchodu stejné jako v únoru 2008. Bez automobilů se tržby v maloobchodním prodeji zvýšily pouze o 2,4 procenta. Z jednotlivých segmentů se nejvíce daří prodeji přes internet a prostřednictvím zásilkových služeb, kde došlo k meziročnímu nárůstu obratu o 20,9 procenta. Maloobchodní prodej bez automobilů reflektuje současnou realitu české ekonomiky. Nezaměstnanost klesá velmi pomalu a reálné mzdy se v posledním čtvrtletí loňského roku dokonce snížily.

Autor článku

 

Články ze sekce: INVESTICE