Proměny čínského spotřebitele a jeho životního stylu

12.08.2011 | , Patria.cz
INVESTICE


Čína je stabilně rostoucí mocností světové ekonomiky, kterou si nemůže dovolit přehlížet nikdo z globálních investorů, ani byznysu. Zhruba 1,3 miliardy čínských spotřebitelů zvyšuje svou poptávku průměrným tempem blízkým 20 procentům ročně ve srovnání s pouze více než 2% průměrným tempem růstu spotřebitele ve Spojených státech. Jeho naladění, jak ukázal dnešní údaj o indexu univerzity Michigan, je nejhorší za posledních 31 let. O místo na výsluní čínského rostoucího trhu se perou vesměs všechny hlavní nadnárodní korporace a řetězce od Wall Mart Stores, McDonald’s, Yum Brands!, přes automobilky včetně Škody Auto či tabákový průmysl včetně Philip Morris Int. Všechny tyto silné světové značky vtiskávají čínskému spotřebiteli nové návyky, on dává najevo, o které trendy stojí a které jsou odsouzeny k zániku. Odkud kam se tedy vyvíjí čínský spotřebitel a jaké jsou hlavní trendy měnící jeho chování a mysl? Některé jsou „profláknuté“, jiné známé méně.

Čína je stabilně rostoucí mocností světové ekonomiky, kterou si nemůže dovolit přehlížet nikdo z globálních investorů, ani byznysu. Zhruba 1,3 miliardy čínských spotřebitelů zvyšuje svou poptávku průměrným tempem blízkým 20 procentům ročně ve srovnání s pouze více než 2% průměrným tempem růstu spotřebitele ve Spojených státech. Jeho naladění, jak ukázal dnešní údaj o indexu univerzity Michigan, je nejhorší za posledních 31 let. O místo na výsluní čínského rostoucího trhu se perou vesměs všechny hlavní nadnárodní korporace a řetězce od Wall Mart Stores, McDonald’s, Yum Brands!, přes automobilky včetně Škody Auto či tabákový průmysl včetně Philip Morris Int. Všechny tyto silné světové značky vtiskávají čínskému spotřebiteli nové návyky, on dává najevo, o které trendy stojí a které jsou odsouzeny k zániku. Odkud kam se tedy vyvíjí čínský spotřebitel a jaké jsou hlavní trendy měnící jeho chování a mysl? Některé jsou „profláknuté“, jiné známé méně.

Autor článku

 

Články ze sekce: INVESTICE