Reklama a výrobci léků: Soud ukázal, co je přípustné a co za hranou

12.06.2012 | , Patria.cz
INVESTICE


Loni na trh vstoupil generický výrobce léčiva s účinnou látkou solifenacinum, která se používá při léčbě určitého typu urologických potíží. Propagaci svého produktu zahájil letákem, který bylo možné najít v ordinacích odborných lékařů. V něm svůj výrobek označil jako „nový“ a „inovativní co do výrobního postupu tabletové formy“. Proklamoval, že používáním generika „ušetříte náklady a zaléčíte více pacientů“, což doprovodil tabulkou, která srovnávala výši úhrady jeho přípravku s originálním přípravkem a jinými srovnatelnými léčivými látkami. Použil přitom údaje o úhradách platných bezprostředně před uvedením generika na trh. Zdůraznil i účinnost svého přípravku a využil výsledků klinických studií solifenacinu provedených na originálním přípravku. To se výrobci originálního léku nelíbilo. Protože byl přesvědčený, že se jeho konkurent dopustil nekalé soutěže, začal se bránit u soudu. A soud mu dal v podstatných bodech za pravdu.

Loni na trh vstoupil generický výrobce léčiva s účinnou látkou solifenacinum, která se používá při léčbě určitého typu urologických potíží. Propagaci svého produktu zahájil letákem, který bylo možné najít v ordinacích odborných lékařů. V něm svůj výrobek označil jako „nový“ a „inovativní co do výrobního postupu tabletové formy“. Proklamoval, že používáním generika „ušetříte náklady a zaléčíte více pacientů“, což doprovodil tabulkou, která srovnávala výši úhrady jeho přípravku s originálním přípravkem a jinými srovnatelnými léčivými látkami. Použil přitom údaje o úhradách platných bezprostředně před uvedením generika na trh. Zdůraznil i účinnost svého přípravku a využil výsledků klinických studií solifenacinu provedených na originálním přípravku. To se výrobci originálního léku nelíbilo. Protože byl přesvědčený, že se jeho konkurent dopustil nekalé soutěže, začal se bránit u soudu. A soud mu dal v podstatných bodech za pravdu.

Autor článku

 

Články ze sekce: INVESTICE