Zisk Coca-Coly +13 %. Američany omrzely bublinky, tradiční prodeje zachraňuje svět

12.02.2013 | , Patria.cz
INVESTICE


Zisk největšího světového výrobce nealkoholických nápojů s nejhodnotnější značkou Coca-Cola vzrostl ve 4Q12 meziročně o 13 procent...

...zejména díky nárůstu prodejů v Severní Americe. Vyrovnáním konsensu při zaostání tržeb ale přesto výsledky neoslnily. Čistý zisk nápojové jedničky vzrostl ve čtvrtletí meziročně na 1,87 miliardy dolarů či 41 centů na akcii z 36c či 1,66 mld. USD před rokem. Očištěný zisk na akcii dosáhl 45 centů při očekávání analytiků na 44c/akcie. Celkové tržby meziročně vzrostly o 3,8 procenta na 11,46 mld. USD při konsensu 11,51 mld. USD (před rokem 11,04 mld. USD). Coca-Cole, k jejímž dalším značkám patří například Sprite, Fanta, Powerade či Minute Maid, se změnou strategie daří ve Spojených státech odpovídat na posun v poptávce spotřebitelů směrem ke zdravějším produktům. Ten znamená nové druhy nápojů a nová balení. Výraznou restrukturalizací prošly stáčírny ve Spojených státech a jejich distribuční regiony. V zemi firma stáčí zhruba 80 procent své produkce.

Autor článku

 

Články ze sekce: INVESTICE