Activa loni zaznamenala obrat 1,6 miliardy, zvýšený zájem byl o produkty na míru a kotoučky do platebních terminálů

04.02.2014 | , Activa
FIREMNI FINANCE


Společnost Activa zaznamenala v roce 2013 obrat 1,642 miliardy, což představuje meziroční nárůst o 34 milionů korun. Vyplývá to z nejnovějších statistik společnosti, které hodnotí uplynulých 12 měsíců. Nejvýraznější nárůst poptávky přitom zaznamenala Activa v případě zboží mimo standardní katalogovou nabídku, pořízené na míru zákazníkovi. Poptávku ovlivnila také instalace nových platebních terminálů.

Podle aktuálních statistik společnosti Activa se na navýšení obratu podílel nárůst zájmu o nově spuštěný e-shop PotrebyProKancelar.cz a zejména pak specializovaný internetový obchod Activáček.cz, který se zaměřuje na nabídku školních a výtvarných potřeb pro koncové zákazníky. U něj činil meziroční nárůst poptávky 33 %. V porovnání s rokem 2012 pak loni společnost Activa zaznamenala nárůst zájmu u zboží postavené mimo klasickou nabídku ročního katalogu.

U tohoto typu poptávky se ve většině případů jednalo o opakovaný prodej, kdy bylo požadované zboží drženo ve skladovém hospodářství pouze pro daného zákazníka," okomentoval výsledky Martin Holoubek, zástupce obchodního ředitele společnosti Activa, která je na českém trhu jedničkou mezi poskytovateli sortimentu pro provoz kanceláří. Kromě zboží na míru zaznamenala společnost v loňském roce i další výrazné trendy. „Pokud bychom šli do konkrétna a jednotlivých kusů, největší meziroční nárůst jsme v loňském roce zaznamenali v případě kotoučků do platebních terminálů. Poptávka vyplynula z masivní instalace nových typů terminálů. Také jsme zaznamenali 27% zvýšení zájmu o úklidové a hygienické potřeby do kanceláře," doplnil výčet Martin Holoubek.

V roce 2014 lze podle vedení Activy očekávat změny zejména v souvislosti s novou měnovou politikou ČNB. Významným zásahem do trhu byla totiž dle společnosti intervence ČNB na kurz koruny vůči euru. Na základě tohoto zásahu lze očekávat nárůst cen u přibližně dvou třetin sortimentu kancelářského vybavení, jelikož je importováno ze zahraničí. „Přibližně 29 % zboží dovážíme od zahraničních výrobců sami, 48 % je ze zemí mimo Českou republiku dováženo a dalších 23 % je nakupováno od tuzemských zastoupení. I zde se směnný kurz eura projeví rostoucími vstupy," objasnil Martin Holoubek.

Autor článku

Tiskovka  

Články ze sekce: FIREMNI FINANCE