...Zaměstnavatelé si stěžují, že vysoké školy neučí studenty řešit a posoudit komplexní problémy. Sami ale často nejsou schopni definovat, jaké dovednosti by studenti měli konkrétně mít. Ti tak tápou v tom, co je po nich požadováno. A když práci dostanou, přemýšlejí o tom, zda se mají držet pravidel, či je naopak porušovat. Výraz „kritické přemýšlení“ se v nabídkách pracovních míst po roce 2009 zdvojnásobil. Uvádějí to stránky Indeed.com. Definice přitom může mít řadu podob: Schopnost zkoumat data a přijít s logickými argumenty bez toho, abychom se zaobírali informačním šumem (Richard Arum z New York University). Přemýšlet o tom, jak přemýšlíme, tak, abychom zlepšili naše přemýšlení (Linda Elder z Foundation for Critical Thinking). Využívat vhodné a dostupné informace k tomu, abychom dospěli k řešení či rozhodnutí (Michael Desmarais z Goldman Sachs Group).