Henkel v 2014: výsledky smíšené; negativní dopad konfliktu na Ukrajině
04.03.2015
|
,
Patria.cz
INVESTICE
Tržby společnosti dosáhly v roce 2014 hodnoty 16,42 mld. EUR (+3 % yoy) při očekávání 16,37 mld. EUR. Organický růst tržeb očištěný o dopady měnového kurzu, akvizicí a divesticí ukázal solidních 3,4 % yoy.Všechny divize společnosti předvedly solidní organický růst tržeb a také větší podíl na trhu v relevantních trzích pro Henkel. Divize Laundry & Home Care dosáhla růstu tržeb 4,6 %. Hlavním motorem celé divize byly rozvíjející se trhy, které rostly dvojcifernou rychlostí v roce 2014 navzdory sílící konkurenci v regionu východní Evropy. Podobně dobře si vedla Afrika a Střední Východ navzdory přetrvávajícím obavám o vývoj v Sýrii. Tržby v latinské Americe byly nad očekávání dobré, hlavně díky úspěšnému startu značky Persil na těchto trzích v roce 2011. Asie (bez Japonska) si vedla také velmi dobře. Naopak tržby ve vyspělých zemích byly převážně lehce pod úrovní roku 2013, ale situace se značně lišila podle konkrétní země.