Henkel v 2014: výsledky smíšené; negativní dopad konfliktu na Ukrajině

04.03.2015 | , Patria.cz
INVESTICE


Tržby společnosti dosáhly v roce 2014 hodnoty 16,42 mld. EUR (+3 % yoy) při očekávání 16,37 mld. EUR. Organický růst tržeb očištěný o dopady měnového kurzu, akvizicí a divesticí ukázal solidních 3,4 % yoy.Všechny divize společnosti předvedly solidní organický růst tržeb a také větší podíl na trhu v relevantních trzích pro Henkel. Divize Laundry & Home Care dosáhla růstu tržeb 4,6 %. Hlavním motorem celé divize byly rozvíjející se trhy, které rostly dvojcifernou rychlostí v roce 2014 navzdory sílící konkurenci v regionu východní Evropy. Podobně dobře si vedla Afrika a Střední Východ navzdory přetrvávajícím obavám o vývoj v Sýrii. Tržby v latinské Americe byly nad očekávání dobré, hlavně díky úspěšnému startu značky Persil na těchto trzích v roce 2011. Asie (bez Japonska) si vedla také velmi dobře. Naopak tržby ve vyspělých zemích byly převážně lehce pod úrovní roku 2013, ale situace se značně lišila podle konkrétní země.

Autor článku

 

Články ze sekce: INVESTICE