Slabší euro dává zabrat cenové politice luxusních značek
25.05.2015
|
,
Patria.cz
INVESTICE
Volatilita měnových kurzů neustále rozevírá pomyslné cenové nůžky luxusního zboží v Evropě a v Asii. Rozdíl v cenách luxusních kabelek, hodinek a šperků na těchto dvou kontinentech je se slábnoucím eurem největší za poslední tři roky. Slabší evropská měna tak luxusním značkám zásadně narušuje globální cenové strategie.Neustále se zvětšující cenová mezera je noční můrou kupříkladu pro hodináře jako Patek Philippe nebo módní dům Chanel. Nejen tyto luxusní značky se rozhodly raději riskovat, že rozzlobí své zákazníky častějšími změnami cen ve snaze omezit druhotný černý trh. Ten v důsledku někdy až neuvěřitelných rozdílů v cenách luxusního zboží napříč kontinenty doslova rozkvetl.Měnové výkyvy vedly k tomu, že zákazník z Číny mohl ušetřit na nákupu luxusního zboží až zhruba 39 % i více, pokud se namísto nákupů doma rozhodl zaletět si do Paříže. V loňském roce přitom tato úspora podle analytiků Bernstein činila “pouze” 26 %.