Luxusní skupiny vyčkávají na dopady čínského akciového kolapsu

01.09.2015 | , Patria.cz
INVESTICE


Pro západní výrobce luxusních alkoholických nápojů, oblečení, kabelek i dalších doplňků, kteří podnikají v Číně, se z čínského snu stává spíše noční můra. Propad na čínském akciovém trhu v posledním měsíci přispěl k pro luxusní společnosti nepříjemnému trendu – čínští spotřebitelé jsou, jak se trefně vyjádřil ředitel výrobce luxusních alkoholických nápojů Pernod Ricard, méně otevřeni k oslavování pěkných chvil.Jisté je, že Číňané kupují a doma otevírají méně lahví francouzského prémiového koňaku Martell XO. Prodej lahví tohoto koňaku, které se obvykle prodávají za cenu okolo 150 a více dolarů, jen do června tohoto roku klesal v řádech dvouciferných čísel. Lépe se naopak dařilo levnějším verzím Martell. To ukazuje na odklon čínských spotřebitelů od nejluxusnějšího zboží k jeho levnějším variantám. Navíc data, která v poslední době přicházejí z Číny společně s překvapivou devalvací juanu naznačují jen další zpomalení růstu tamní ekonomiky.

Autor článku

 

Články ze sekce: INVESTICE