Český Telecom aneb Telefónica de Checo.

22.11.2005 | , BH Securities
INVESTICE


Zdá se, že odhady učiněné v září tohoto roku (ČT, Krátká informace BH Securities (26.9.2005) se naplňují rychleji, než by se mohlo myslet. Podle...

...Hospodářských novin (21.11.2005) Telefónica intenzivně pracuje na změně corporate image Českého Telecomu s cílem jejího sjednocení.
Při pohledu na seznam (nejdůležitějších) společností skupiny Telefónica i při pohledu na webové stránky těchto společností totiž na první pohled upoutá dominantní slovo „Telefónica“ přítomné v názvu dceřinné společnosti i „kdekoliv“ na webu těchto společností včetně do detailu sjednoceného prostředí prezentací na internetu. Lze se domnívat, že se jedná o formální projevy podstatných rysů v obchodní politice společnosti, v konstrukci produktů, služeb a stylu řízení. Odtud pramení i současné kroky jednotící corporate identity i v případě Českého Telecomu dle předlohy: „Česká Telefónica“, či s jistou mírou nadsázky „Telefónica de Checo“. ČT se tak může v rovině corporate identity konečně zbavit přídomku „molocha“, se kterým ho bylo možno spojovat jako nástupce státních telekomunikací.
Náklady na změnu corporate identity se dají odhadovat ve stovkách milionů. Poslední změna názvu s sebou nesla náklady 220 mil Kč, nejednalo se však o souběžné přepracování produktové nabídky a zavedení nových produktů, což by mělo být také obsahem současných změn.
Celý proces by měl začít asi počátkem roku 2006 a jeho „ukončení“ lze odhadovat ke konci roku 2007.

Komplikovanější je otázka jména a corporate Eurotelu. Od přelomu tisíciletí Telefónica provozuje své činnosti ne podle regionů, ale podle obchodních vazeb, či linií a mobilní sekce je výhradně svěřena společnosti Telefónica Móviles Group (jejíž akcie jsou obchodovány podobně jako akcie Telfónicy). Bylo by tedy přirozené, aby tento styl řízení přenesla Telefónica i na Český Telecom a oddělila (a přejmenovala) Eurotel a jakožto mobilního operátora do této větve a upravila corporate, ale Eurotel je z pohledu značky, domníváme se, mnohem životaschopnější a dopady změny mohou být dvojjaké. Budoucnost ukáže, jaký bude výsledek.

Autor článku

Petr Hlinomaz  

Články ze sekce: INVESTICE