Kofola v pololetí zvýšila tržby v ČR, SR a Slovinsku, zisk EBITDA klesl
01.08.2016
|
,
Patria.cz
INVESTICE
Značky Radenska, Rauch, Kofola, Rajec, stejně jako Semtex, Vinea nebo UGO u spotřebitelů zabodovaly, a skupina Kofola si tak mohla v minulém pololetí připsat tržby vyšší meziročně o 3,3 %. Firma utržila 3,5 miliardy Kč, dařilo se jí tradičně v Česku, na Slovensku i ve Slovinsku. Polský trh zůstává nadále výzvou, na kterou Kofola nyní reaguje zásadními opatřeními, které by měly přinést do budoucna stabilní růst.
„Trh s nealkoholickými nápoji mírně roste, pokračuje však pokles cen v kategorii kolových nápojů a sirupů,“ komentuje situaci na trhu Jannis Samaras, generální ředitel Kofoly a pokračuje: „Pokud za těchto podmínek stále rosteme, jsem spokojený. Začali jsme také realizovat zásadní kroky ke zvýšení profitability na polském trhu, takže věřím, že naše práce přinese v blízké budoucnosti ovoce.“
Česko, Slovensko i Slovinsko dělají akcionářům stále radost. Celkový růst tržeb v těchto třech zemích dosáhl za uplynulé pololetí hodnoty 16,6 %.