Tvrdá růstová past a investiční sebeklam
20.09.2017
|
,
Patria.cz
INVESTICE
Na trhu existuje jedna skupina akcií, kterou bychom mohli nazvat růstovými pastmi. O tomto druhu se na rozdíl od hodnotových pastí v podstatě nemluví, ale mělo by. Minulý týden jsem tu v rámci širšího pohledu na obchodované výrobce sportovní obuvi a oblečení hovořil o společnosti Under Armour. Ta se takovou růstovou pastí jednoznačně stala.
Růstová očekávání vrcholila někdy v roce 2015, pak přišlo prozření a akcie si doposud hledá své dno (viz oranžová křivka v následujícím grafu). Dnes bych se rád věnoval další růstové pasti. U ní se také hraje o to, zda po negativním šoku přijde vysněný obrat, či zda past již sklapla definitivně. Jde o celkem známou společnost GoPro.
Zdroj: Financial Times
Jak ukazuje výše uvedený graf, sklapnutí kamerové pasti GoPro bylo pro investory mnohem bolestivější než u UA.