Víkendář: Nová hedvábná stezka mění globální ekonomiku, vše je přitom jen na začátku

18.11.2017 | , Patria.cz
INVESTICE


Washington dalšímu rozvoji mezinárodního obchodu právě nefandí, ale zbytek světa se vydává úplně opačným směrem. Nejlepším příkladem je čínský projekt Nové hedvábné stezky, který by měl ulehčit její obchod s Evropou a propojit celou střední Asii se zbytkem světa. Jon Basil Utley na stránkách The American Conservative přitom poukazuje na to, že například již od roku 2013 cestuje nákladní vlak z tichomořského pobřeží Číny do Polska pouhých 12 dní, což je méně než polovina času nutného pro námořní dopravu do západní Evropy. Podobný rozvoj infrastruktury bude mít znatelný dopad na celou globální ekonomiku. Budování nových železničních tratí již otevřelo střední Asii polským zemědělským exportům a dokonce je využívají i italští výrobci vín či německé automobilky. Objem vlakové dopravy po zmíněných kolejích se během posledního roku zdvojnásobil a za jeden měsíc nyní po trati přejede 45 – 50 vlaků.

Autor článku

Články ze sekce: INVESTICE