Globální značky: Časy v Asii se mění?
23.11.2017
|
,
Patria.cz
INVESTICE
Ještě před šesti lety ukazoval průzkum společnosti China Market Research Group, že více než čtyři pětiny čínských zákazníků dávají značkám z dovozu přednost před domácími. Pro západní nápojové, tabákové a jiné koncerny byla Asie díky rostoucím platům a prakticky bezzubé domácí konkurenci tradičně považována za region, kde se peníze vydělávají opravdu snadno. Jenomže časy se mění.
Vyprávět by o tom mohl švýcarský gigant Nestlé, kterému šlape na paty indonéský výrobce kávy, známý hlavně díky specialitě vyráběné z výkalů cibetek. A přizvukovat by možná mohl francouzský L´Oréal, který ztrácí na lesku ve prospěch čínské značky péče o pleť, kterou si oblíbila choť čínského prezidenta.
K upřednostňování zahraničních značek před domácími se loni přiznaly už jenom dvě pětiny oslovených. A netýká se to jen Číny. Podíl na trhu roste i indickým zubním pastám, japonské vodě s příchutí nebo vietnamskému pracímu prášku.