NYT: Miliardáři mediální domy možná zachraňují, ale s riziky
23.09.2018
|
,
Patria.cz
INVESTICE
Zhruba před stoletím mediální sféře dominovali muži jako William Randolph Hearst, Joseph Pulitzer a Henry Luce. Tito magnáti vybudovali svá vydavatelská impéria a využili je k zastrašování soupeřů, prosazování vlastních cílů a vyrovnávání účtů. Dnes účastníci nového pozlaceného věku opět kontrolují mnohé z nejzranitelnějších mediálních pracovišť v USA. S tím rozdílem, že nyní získávají kontrolu nad tiskem, jednoduše vypsáním šeku, podnikatelé v oblasti technologií, kasinoví magnáti a miliardáři z hedgeových fondů, píše americký deník The New York Times.
Při poslední takové transakci koupil v neděli Marc Benioff, zakladatel softwarové společnosti Salesforce, magazín Time za 190 milionů dolarů (přes 4,1 miliardy korun).