HBR: Korporátní „sloni“ jsou ve skutečnosti lepší než malí dravci
22.08.2019
|
,
Patria.cz
INVESTICE
Různé výzkumy a novinové titulky často hovoří o tom, že velké společnosti nejsou schopny inovovat, a tudíž se v řadě případů stanou oběťmi menších digitálních firem. Vijay Govindarajan a Baruch Lev na stránkách Harvard Business Review tvrdí, že řada nových firem v minulosti skutečně změnila situaci v celých odvětvích. Otázkou ovšem je, zda s digitální revolucí tento trend získává na síle, nebo ne. Tedy zda jsou velké korporace stále více ohrožovány novými technologiemi či zdali je naopak využívají ke svému prospěchu a získání konkurenční výhody v oblasti inovací a růstu.
„V rozporu s obecným názorem jsme zjistili, že u velkých korporací roste pravděpodobnost, že si udrží svou dominantní pozici, a zároveň u menších firem klesá pravděpodobnost, že se stanou větší a ziskovější,“ tvrdí ekonomové. Jednou z hlavních příčin jsou rostoucí výdaje na výzkum a vývoj u velkých korporací. „Potvrzuje se tak teorie Lou Gerstnera, který říká, že velcí sloni nežijí ze své zašlé slávy.