Williamson: Neudělejte stejnou chybu jako IBM

04.10.2019 | , Patria.cz
INVESTICE


Stále více společností chápe, že je výhodné budovat si síť vztahů a „ekosystém partnerů“ napříč odvětvími. Podporuje to jejich inovace a omezuje citlivost na negativní šoky. Na stránkách Harvard Business Revies to tvrdí profesor mezinárodního managementu Cambridge Judge Business School Peter Williamson s tím, že ale nestačí jen tento ekosystém tvořit, je důležité jej i „monetizovat“. Williamson poukazuje na osmdesátá léta a společnost IBM, jejíž počítačová platforma se stala široce rozšířenou a používaly ji společnosti vyrábějící hardware i software k tomu, aby za nízké ceny prodávaly počítače konečným zákazníkům. IBM ale nedokázala z tohoto trendu vytěžit mnoho a „nakonec tento byznys v roce 2005 prodala čínské společnosti Lenovo“. Pokud se firmy chtějí této chyby vyvarovat, musí podle profesora věnovat pozornost třem hlavním oblastem. Za prvé, musí identifikovat klíčový element či aktivitu, která je unikátní a kterou firma vlastní.


Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.