Tančíme, jak oni pískají?

06.12.2019 | , Patria.cz
INVESTICE


Jsou aktivity firemního sektoru jen odrazem toho, co říká „zákazník, náš pán“? Nebo je zákazník naopak zajatcem korporací a tančí tak, jak ony pískají? Tohoto tématu jsem se dotknul v pondělí a nedělám si ambice jej úplně vyřešit. Ale možná, že o tomhle všem něco vypovídá nová studie, která si přitom podobný cíl vůbec neklade. Zaměřuje se „jen“ na to, jak bychom si upravovali filmy, kdybychom měli tu možnost.  Ona studie se jmenuje „Filtering Films: An Empirical Study of What Consumers Would Mute and Excise from Hollywood Fare if Only They Could“, zpracoval jí Douglas Lichtman z University of California a jeho kolega Benjamin Nyblade. Ti poukazují na to, že v roce 2016 nový startup VidAngel nabízel stahování filmů s možností ztišovat jejich obsah na konkrétních místech a dokonce vystřihnout některé scény. Spory o autorská práva nakonec vyústily v to, že firma musela svou činnost ukončit.

Autor článku

Články ze sekce: INVESTICE