Kdy je diesel lepší než elektromobil

28.01.2020 | , Patria.cz
INVESTICE


Pokud budou elektromobily rozšířeny v zemích jako je Švédsko, kde je vysoký podíl obnovitelných zdrojů, je to něco jiného, než když brázdí silnice v Indii nebo Číně. Do podobných úvah o environmentální výhodnosti elektromobilů se pustili i u VW a my se na ně dnes podíváme. Přináší totiž výsledky, které za pozornost stojí. Následující graf porovnává „klimatickou stopu“ u dieselového Golfa a u jeho elektroverze. Tu v současné době na samém startu výrazně diskvalifikuje vyšší emisní náročnost výroby. Samotný provoz elektromobilu už na každý jeden kilometr přináší méně emisí a „čeká“ se tudíž na to, kdy díky tomu eGolf dožene onu počáteční ztrátu. Podle modelu VW se tak stane někde po 120 000 ujetých kilometrů. Takže po dosažení cílových 200 000 kilometrů už má elektrika navrch (tedy spíše naspod). A to asi o 5 tisíc tun uhlíkových emisí – dieselový golf tak emituje asi o 17 % více emisí. Zdroj: VW Podobné modely stojí na řadě předpokladů, včetně oněch 200 000 kilometrů provozu.

Autor článku

 

Články ze sekce: INVESTICE