Cenný (toaletní) papír

06.04.2020 | , Patria.cz
INVESTICE


Dovolím si dnes po dlouhé sérii vážných komentářů jeden trochu odlehčený. Týká se známého téměř globálního jevu doprovázejícího současné dění – vykupování a v některých zemích a místech i nedostatek toaletního papíru. Přiměla mě k tomu úvaha, kterou na market.medium prezentoval Will Oremus a která poukazuje na jeden rys celé věci, který byl doposud plošně ignorován. Přesun od velkoobchodu k maloobchodu? Will Oremus poukazuje na to, že výkup TP bývá někdy popisován jako známka iracionality, protože nejde o žádný z ochranných prostředků, výroba jede běžně dál a na toaletu kvůli epidemii více nechodíme. Třeba BBC hovořila v této souvislosti o stádním chování a strachu. The Atlantic zase poukazoval na to, že v roce 1973 nastala v USA podobná situace a to kvůli mylným informacím. Will Oremus si ovšem všímá onoho doposud přehlíženého faktu. Pokud to zjednoduším, tak vertikála výroby a prodeje toaletního papíru je rozdělena na velkoobchodní a maloobchodní část.

Články ze sekce: INVESTICE



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.