Petr Dufek: Poslední měsíc silného maloobchodu

07.04.2020 | , Patria.cz
INVESTICE


Únor byl posledním před-koronavirovým měsícem a nepřinesl žádná velká překvapení nejenom na straně výroby, ale vlastně ani spotřeby. Spotřebitelé reálně utratili o necelá 4 % více než loni ve stejném měsíci a více utráceli především za drogerii, vybavení domácnosti a elektroniku. Na své si přišly opět internetové obchody, jejichž tržby tentokrát poskočily o více než 19 %. Chování spotřebitelů v tomto měsíci tedy ještě nijak nevybočovalo z předchozích kolejí daných rostoucí kupní silou. Jako předchozí čísla z ekonomiky, jsou únorové výsledky vlastně už jen „dávnou“ minulostí, kterou překryl nástup korona-krize lámající téměř všechny dosavadní trendy.  Teprve březnové výsledky naznačí, jak moc byla česká ekonomika zasažena nástupem restriktivních opatření a jak výrazně se změnilo chování spotřebitelů. Už teď je možné říct, že březnové nákupy potravin byly pravděpodobně rekordní a internetoví obchodníci zažili nápor srovnatelný snad jen s Vánocemi.

Autor článku

Články ze sekce: INVESTICE