Budoucnost Googlu

05.08.2020 | , Patria.cz
INVESTICE


The Economist přinesl před pár dny obsáhlé pojednání o Googlu. Poukazuje na rostoucí tlak regulátorů a politiků, podle kterých firma zneužívá svou tržní sílu. A vedle toho se současné vedení „snaží vyhnout tomu, čemu se ta předchozí tak umně vyhýbala: Aby se z Alphabetu stala další běžná firma, která bude pomalu umírat kvůli nedostatku inovací a upadajícímu růstu. Co dalšího soudí The Economist o této společnosti? A jak je na tom firma z fundamentálního a valuačního hlediska? The Economist poukazuje na to, že Alphabet je nyní konglomerátem firem a oborů, které spolu alespoň na první pohled nemusí moc souviset. Centrem (i finančním) je stále samotný Google, a zejména jeho reklamy. Ty generují 83 % tržeb a veškeré zisky. Vedle toho do skupiny patří řada dalších projektů počínaje investicemi do startupů, přes vývoj autonomních aut až po Verily, což je společnost zaměřující se na zdravotní péči. Všechny ale propojuje umělá inteligence a zpracování informací.

Autor článku

Články ze sekce: INVESTICE