Víkendář: Schumpeter o hledání politické spásy u podnikatelů

17.01.2021 | , Patria.cz
INVESTICE


Promarket z University of Chicago Booth School of Business zřejmě v reakci na současné dění v USA připomíná, že známý ekonom Joseph Schumpeter se proslavil zejména svým konceptem kreativní destrukce. Nicméně tak trochu paradoxně zároveň varoval před tím, abychom do podnikatelů vkládali naděje, že jsou schopni napravit neefektivní politický systém. Schumpeter mínil, že podnikatelé jsou schopní kreativity v oblasti výroby, ale jejich vůdcovské dovednosti se liší od toho, čeho je třeba v politice. Promarket téma rozvádí s tím, že podnikatel nemusí přesvědčit masy lidí o tom, že jeho nápady jsou dobré. Jeho cílem je obvykle přesvědčit jen bankéře nebo jiný subjekt, který mu půjčí nebo investuje do vlastního jmění společnosti. Extrémním příkladem může být Adam Neumann, který stál v čele společnosti WeWork a který prý během dvanáctiminutového setkání přesvědčil ředitele společnosti SoftBank Masayoshi Sona, aby do WeWork investoval miliardy dolarů.

Autor článku

Články ze sekce: INVESTICE