Zdražit, či nezdražit? Jak evropské hotely a kadeřníci dumají nad cenami

23.02.2021 | , Patria.cz
INVESTICE


Evropské firmy, které jsou v nejtěsnějším kontaktu se zákazníky, stojí před kritickým rozhodnutím: Měly by využít očekávaného zotavení byznysu a zvednout ceny? Až protipandemická omezení skončí, bude po službách kadeřníků, restauratérů a cestovních kanceláří pravděpodobně velká sháňka. Někteří ekonomové podle agentury Bloomberg usuzují, že to způsobí nárůst spotřebitelských cen, protože si firmy od dopravy po zábavní průmysl začnou účtovat víc. Na celém světě aktuálně rostou dluhopisové výnosy, což je klíčový ukazatel inflačního rizika. Data z minulého týdne ukázala, že americké maloobchodní tržby rostou a britské ceny se zvedají. V obou případech jde o státy, které si v očkování své populace počínají velmi rychle. Na druhé misce vah ale leží miliony zrušených pracovních míst a mnohem pomalejší posun v imunizaci.

Články ze sekce: INVESTICE