...přes zpomalující ekonomiku v Číně (tvořící 40 % zisků Yum Brands) měli analytici ohledně ziskovosti společnosti vysoká očekávání, která nakonec nebyla plně naplněna.
Tržby v Číně rostly o 14 %, což je o 1 % více oproti minulému roku, ale o 0,6 % méně, než očekávali analytici. Marže v čínských restauracích ovšem klesly o 1,5 % na 23,6 % z důvodu inflace ve mzdách a cenách komodit. Řetězec se chystá reagovat zvyšováním cen nabízených pokrmů, ale ne vyšší měrou, než je inflace.
Yum je vnímán jako jedna z možností, jak nepřímo investovat na růst Číny, kde má řetězec 3800 KFC a skoro 700 Pizza Hut restaurací. Čistý zisk celé společnosti vzrostl na 458 mil. USD oproti loňským 264 mil. USD. Pomohly k tomu i rostoucí tržby z amerických prodejen Taco Bell.
Akcie klesly v poobchodní fázi o 0,34 % na 72,94 USD.
Zdroj: Bloomberg, CNBC, Reuters
Áron Berezkin
Fio banka, a.s.