Jak zachránit potápějící se firmu
15.09.2016
|
,
Patria.cz
INVESTICE
Každým okamžikem se asi 5 – 7 % existujících firem nachází ve vážných problémech, nebo do nich směřuje. Stát se to může každé společnosti, ale největší nebezpečí hrozí u starých firem, které jsou pod útokem nových konkurentů, nebo jejichž podnikatelský model už není v souladu s probíhajícími změnami na trhu. Faktem pak je, že pouze asi 10 – 15 % těchto společností dokáže svůj volný pád zastavit. Přibližně polovina z nich musí od základu změnit alespoň část svého podnikání.
Za příčinu volného pádu nějaké firmy obvykle považujeme externí faktor. Může to být globální finanční krize, problémy bank, vládní deregulace, nové technologie a podobně. Tyto faktory ale vážné problémy obvykle pouze spustí, nejsou ovšem klíčovou příčinou. Vezměme si za příklad společnost Kodak. Ta se v devadesátých letech zdála být nezpochybnitelnou jedničkou, v roce 2012 se ale dostala do bankrotu i přesto, že její lidé byli předtím schopni přijít s technologií, která změnila celé odvětví.