J.C. Penney: Jedenáct kvartálů, a stále ve ztrátě

11.11.2016 | , Patria.cz
INVESTICE


Méně lidí v obchodech, větší tlak konkurence a celková nechuť Američanů kupovat s novým školním rokem oblečení. To jsou důvody, kterými americký maloobchodní řetězec J.C. Penney vysvětluje nečekaný propad tržeb za uplynulé čtvrtletí. Společnost navíc snížila odhad ročních tržeb – k velkému zklamání investorů, kteří před začátkem řádné obchodní seance poslali akcie dolů až o více než 10 procent. Penney a další tradiční prodejci se snaží ustát tvrdou konkurenci, kterou pro ně představují internetové obchody jako Amazon.com a prodejny typu TJX Cos, které prodávají zboží, jež je aktuálně mimo sezónu nebo je ho pořád tolik, že leží na skladech. Na cenovkách jsou pak obvykle nižší částky než u běžných prodejců. Společnost ohlásila, že jí srovnatelné tržby za tři měsíce do 29. října klesly o 0,8 procenta. Analytické odhady počítaly naopak s jejich růstem, a to o 2,7 procenta, jak ukazují data výzkumné společnosti Consensus Metrix.

Autor článku

 

Články ze sekce: INVESTICE