Tak vypadá korporátní pád v přímém přenosu…
22.02.2017
|
,
Patria.cz
INVESTICE
Tradiční kamenný (či spíše plechovo-betonový) maloobchod je jedním z odvětví, na které těžce tlačí nová internetová ekonomika. V podstatě se hraje o to, kdy skončí migrace k nákupům přes internet a které „tradiční“ řetězce budou v té době ještě životaschopné. Jádro příběhu v principu vystihuje graf s vývojem cen akcií společností Amazon, Wal-Mart a Sears.
Jasným vítězem posledních let je nepřekvapivě první jmenovaná firma. Wal-Mart je za poslední tři roky na červené nule, což je ale stále relativní úspěch. K němu firmě bezesporu pomáhá i vlastní přesun na internet (viz například Wal-Mart: E-tržby razantně rostou. Bude ofenziva?). Zmíněný Sears je pak asi 80 % v záporu, což je v podstatě hodnotová devastace:
Zdroj: Financial Times
Nad dalším osudem Searsu se na stránkách Bloombergu před několika dny zamýšlela Shelly Banjo. Moc společnosti nefandí a investory varuje, aby se nenechali ošálit posílením akcie, ke kterému došlo v tomto měsíci.