Průzkum GfK: Češi stále vedou v nákupech potravin nebo drogerie ve slevách

28.03.2017 | , Patria.cz
INVESTICE


Růst podílu potravin a drogerie, které Češi kupují ve slevách, se loni po letech předchozího růstu zastavil. Lidé ale koupili v akcích 46,7 procenta tohoto sortimentu, o 0,2 procentního bodu méně než předloni, a je to stále podíl nejvyšší v Evropě. Vyplývá to z údajů společnosti GfK zveřejněných na tiskové konferenci Svazu obchodu a cestovního ruchu. Řadu měsíců klesá i výše slev potravin, průměrná sleva se snížila od roku 2015 o 0,9 procenta na 27,3 procenta. Klesá i význam reklamních letáků. Podíl lidí, kteří kupují podle letáků, klesl od roku 2013 ze 40 na 33 procent. Ve věkové skupině 61 až 69 let loni nakupovala podle slev v letáku polovina lidí. Ve věku 30 až 45 let to bylo 30 procent zákazníků. Podíl rychloobrátkového zboží, které Češi nakoupí ve slevách, dosáhl loni v ČR 52 procent a byl stále jeden z nejvyšších v Evropě. V Německu je to 16 procent, v Rakousku 30 a v Polsku 23 procent.

Autor článku

 

Články ze sekce: INVESTICE