Prodej nových aut do února stoupl o 14 procent na 38.689 vozů

05.03.2024 | , Patria.cz
INVESTICE


Prodej nových osobních aut za dva měsíce letošního roku meziročně vzrostl o 13,9 procenta na 38.689 vozů. Byl tak přibližně na hodnotách trhu před pandemií covidu-19. Prodej elektromobilů stoupl o čtvrtinu. Uvedl to dnes v tiskové zprávě Svaz dovozců automobilů. Nejprodávanější byla domácí značka Škoda se 14.812 registrovanými vozy, následuje Hyundai s prodejem 3711 aut a Toyota s 3123 vozy. Na dalších místech jsou Volkswagen, Kia, Dacia, BMW a Mercedes-Benz. Nejvíce se prodávaly modely Škoda Octavia, Kamiq a Fabia. Z pohledu obchodních tříd jsou na prvním místě SUV s podílem téměř 47 procent. Z hlediska paliva vede benzin s 68,85 procenta trhu, podíl nafty tvoří 23,5 procenta. Prodej lehkých užitkových automobilů zaznamenal meziroční nárůst o 25,45 procenta na na 3953 vozidel. První je značka Opel s 551 registrovanými vozy, druhý skončil Renault s 524 dodávkami a třetí Ford, který prodal o 26 vozů méně. Registrací nákladních vozidel proti loňsku ubylo o 14,4 procenta na 1417 aut.

Autor článku

 

Články ze sekce: INVESTICE