Strategie Short Call
Tato pozice je opakem strategie long call a spočívá v prodeji kupní opce. Prodejce (vypisovatel) získává od kupujícího opční prémii, čímž se však zavazuje k tomu, že je povinen prodat kupujícímu určité množství podkladového aktiva, pokud o to požádá. Pro prodávajícího tedy ideální situace nastává v případě, že podkladové aktivum skončí v době expirace pod sjednanou realizační cenou. V takovém případě opce vyprší jako bezcenná a prodávající si ponechá prémium v plné výši. Pokud je však cena podkladu v době expirace vyšší než činí realizační kurz prodané call opce, realizuje prodávající buď omezený zisk (v případě, že se cena bude nacházet mezi úrovní striku vypsané opce a bodem zvratu) nebo vykáže z této pozice ztrátu. Negativem této strategie je fakt, že v případě výrazného posílení ceny podkladového aktiva bude prodávající realizovat velmi vysokou ztrátu.
Se strategií short call tedy spekulujeme na pokles (případně stagnaci) ceny podkladového aktiva. Pokud se například rozhodneme pro prodej call opce s realizační cenou 100, za kterou obdržíme prémium ve výši 2, budeme realizovat maximální zisk (právě ve výši prémia) v takovém případě, že se cena pokladu udrží při expiraci pod (případně na) úrovní 100. Pokud se tak nestane a cena podkladu vzroste např. na úroveň 110, realizujeme ztrátu ve výši 10 (100-110), kterou ale zmírní prémium z vypsané opce ve výši 2, výsledná čistá ztráta z pozice bude tedy rovna 8.
reklama