Loňský rok pro tuzemský trh motorových paliv znamenal pokles jak u spotřeby motorového benzinu tak i nafty. Důvod? Motoristé čerpali levnější pohonné hmoty v okolních zemích. Benzinu se na tuzemském trhu prodalo meziročně o 9,1 procenta méně, spotřeba nafty klesla o 5,2 procenta, zveřejnil předběžná čísla na tiskové konferenci Český statistický úřad. „Za hlavní důvod poklesu spotřeby pohonných hmot považujeme to, že dochází k čerpání benzinu a nafty mimo území České republiky kvůli výhodnějším cenám v jiných zemích," řekl vrchní ředitel sekce produkčních statistik ČSÚ Josef Vlášek. Pokles spotřeby se neodrazil na dovozu ropy, který se loni zvýšil meziročně o 7,5 procenta. U zemního plynu klesl dovoz o 12,1 procenta, spotřeba plynu ale vykázala růst o 13,7 procenta. ČSÚ zveřejnil také předběžná čísla týkající se dalších paliv a energií. Hrubá výroba elektřiny v Česku se loni zvýšila meziročně o 4,4 procenta.
Loňský rok pro tuzemský trh motorových paliv znamenal pokles jak u spotřeby motorového benzinu tak i nafty. Důvod? Motoristé čerpali levnější pohonné hmoty v okolních zemích. Benzinu se na tuzemském trhu prodalo meziročně o 9,1 procenta méně, spotřeba nafty klesla o 5,2 procenta, zveřejnil předběžná čísla na tiskové konferenci Český statistický úřad. „Za hlavní důvod poklesu spotřeby pohonných hmot považujeme to, že dochází k čerpání benzinu a nafty mimo území České republiky kvůli výhodnějším cenám v jiných zemích," řekl vrchní ředitel sekce produkčních statistik ČSÚ Josef Vlášek. Pokles spotřeby se neodrazil na dovozu ropy, který se loni zvýšil meziročně o 7,5 procenta. U zemního plynu klesl dovoz o 12,1 procenta, spotřeba plynu ale vykázala růst o 13,7 procenta. ČSÚ zveřejnil také předběžná čísla týkající se dalších paliv a energií. Hrubá výroba elektřiny v Česku se loni zvýšila meziročně o 4,4 procenta.