...zatím největší krok mimo segment prodeje kávy, který společnost podstoupila. Věří, že si tím dokáže vylepšit pozici na trhu zdravé výživy, který je oceňován až na 50 mld. USD.
Nicméně segment džusových barů je značně roztříštěný a silně konkurenční. Analytici očekávají, že obchody Evolution Fresh budou mít nižší marže než kavárny Starbucks. Řetězec si ještě neujasnil kolik džusových barů plánuje otevřít, a tak bude velmi bedlivě sledována popularita jejího prvního obchodu, který se nachází v Bellevue, Washingtonu. Sortiment nabídne klasické ovocné a zeleninové džusy, koktejly, saláty, polévky a další produkty. Své si zde najdou i vegani.
Starbucks koupil Evolution Fresh za 30 mil. USD v listopadu 2011. Akvizice společnosti byla v souladu se strategií prodávat širší škálu značkových produktů skrze své kavárny, potravinové a další maloobchodní obchody.
Akcie Starbucks momentálně klesají o 0,64 % na 52,87 USD.
Zdroj: CNBC
Áron Berezkin
Fio banka, a.s.