...4násobný skok v zisku díky slušným tržbám z prodeje internetové reklamy.
Čistý zisk rostl na 21,1 mil. USD z loňských 4,7 mil. USD. Upravený zisk dosáhl po přepočtení na akcii 31 centů, čímž předčil srovnatelný odhady analytiků ve výši 17 centů.
Tim Armstrong, CEO společnosti, transformuje bývalého technologického giganta na byznys se zaměřením na digitální publikování a prodej internetové reklamy. AOL loni koupilo novinový portál Huffington Post za 315 mil. USD a rozšířilo Patch.com zaměřující se na lokální informace a novinky. V rámci přestavby prodalo AOL 800 patentů Microsoftu za 1,06 mld. USD.
Clayton Moran, analytik ze společnosti Benchmark, uvedl, že i když jsou vidět zlepšení v prodeji digitální reklamy, před AOL je ještě dlouhá cesta. Tržby společnosti klesly o 4 % na 529,4 mil. USD, čímž ovšem předčily tržní konsensus ve výši 525,2 mil. USD.
Ve společnosti se ale řeší interní rozepře, když Starboard Value vlastnící 5. největší podíl, tvrdě nabádá investory, aby zvolili 3 jeho kandidáty na valné hromadě konané 14. června. Starboard tvrdí, že AOL loni ztratilo v segmentu prodeje digitální reklamy až 545 mil. USD v ziscích před zdaněním, úroky a odpisy. AOL ovšem tento ukazatel pro jednotlivé segmenty nezveřejňuje.
AOL, jež se v roce 2009 oddělila od společnosti Time Warner, roste o 1,52 % na 25,97 USD.
Zdroj: Bloomberg
Áron Berezkin
Fio banka, a.s.