Diageo kupuje výrobce brazilského rumu Ypioca

29.05.2012 | , Fio banka
INVESTICE


Největší evropské „likérky“ však svádějí souboj spíše na sociálních sítích: „Cílem je vytvářet interaktivní obsah, který...

...může být komentován, sdílen a doporučován.“

Společnost Diageo působící v oblasti prémiových alkoholických nápojů včera oznámila, že se dohodla s firmou Ypioca Agroindustrial Limitada na koupi jejího produktu Ypioca a majetku spojeného s výrobou v přepočtu za zhruba 300 mil. GBP. Celá transakce by měla být dokončena během jednoho měsíce.
Ypioca zaujímá 8% podíl na trhu s cachacou, což je brazilský rum, který se od klasického třtinového rumu odlišuje plnější chutí. Na rozdíl od tradiční výroby není získáván z melasy, ale přímo z cukrové třtiny a je hlavní surovinou pro výrobu slavného cocktailu Caipirinha.
Diageo má ve svém portfoliu řadu prémiových značek včetně vodky Smirnoff, skotské Johnnie Walker, likéru Baileys, rumu Captain Morgan, ginu Tanqueray či piva Guiness.
Největším konkurentem pro Diageo je v současné době francouzský Pernod Richard, který se chlubí značkami, jako je ABSOLUT, Havana Club, Ballantine's, Malibu, Beefeater i mnoha dalšími.
Podle MarketWatch se obě společnosti zaměřily v poslední době na propagaci svých produktů prostřednictvím sociálních medií. Odklánějí se tak od klasických reklam v televizi a v kinech, aby se dostaly pod kůži spotřebitelům, kteří tráví daleko více času u počítačů, tabletů či „chytrých" telefonů.
Značná část prostředků určených na marketing putuje na propagaci ve vyhledavači společnosti Google i do sociálních sítí typu Facebook, Twitter, ale i do „googlovského" YouTube. Zatímco na sociálních sítích jsou uživatelé spíše pasivní a vyplatí se připomínat jim osvědčené značky, vyhledávač využívají aktivní uživatelé, kteří mohou pátrat po nových produktech.
Nejlépe prodávaná skotská Whisky se 17,8 miliony prodaných devítilitrových krabic v roce 2011 má na Facebooku přes 1,2 mil. fanoušků. Jak zakončuje svůj článek pro MarketWatch Simon Zekaria, dnes není jednoduché propagovat produkty tradiční cestou.
„Cílem je vytvářet interaktivní obsah, který může být komentován, sdílen a doporučován."

Akcie (DGE) aktuálně rostou v Londýně o 1,12 % na 15,305 GBP.

Zdroj: MarketWatch


Rudolf Plachý
Fio banka, a.s.

Autor článku

Plachý Rudolf  

Články ze sekce: INVESTICE