Nejcennější značkou světa zůstává Coca-Cola, za zády ale již dýchá Apple...

02.10.2012 | , Patria.cz
INVESTICE


Nejcennější značkou světa nadále zůstává Coca-Cola. Nápojovému gigantu se však letos velkým skokem přiblížila americká společnost...

...Apple díky rostoucí oblibě svých chytrých telefonů a tabletů. Z evropských značek se do první desítky žádná neprobojovala. Vyplývá to z každoročního průzkumu konzultační společnosti Interbrand.  Coca-Cola se v čele žebříčku drží již od roku 2000, kdy se tento žebříček začal zveřejňovat. Hodnota Applu se za poslední rok zvýšila o 129 procent, což byl nejvyšší růst ze všech značek. Loni firmě v žebříčku patřila osmá pozice. V první pětce jsou ještě firmy IBM, Google a Microsoft.  Nejvýše postavenou neamerickou značkou je jihokorejský Samsung na deváté pozici. Z evropských značek je nejvýše Mercedes-Benz na 11. pozici, za ním je hned další automobilová značka, BMW. K nejhodnotnějším evropským značkám patřila v uplynulých letech Nokia, již loni však zaznamenala výrazný propad a letos se její hodnota dále snížila o 16 procent a skončila na 19. pozici.

Autor článku

 

Články ze sekce: INVESTICE