...meziročně o 2,5 %. Na m/m úrovni jde o nejhlubší pokles od ledna 2009. Výsledky za červenec (+4,2 %) a srpen (-3,1%) ovlivnilo meziročně jiné načasování celozávodních dovolených v rámci průmyslu, ale i tak sezónně očištěná produkce za období červenec-srpen je meziročně nižší o 0,7 % a jasně ukazuje na přechod ze stagnace do mírného poklesu. O zpomalení svědčí i to, že 14 z 22 základních sektorů průmyslu vykázalo meziroční pokles výroby. V srpnu se propad nevyhnul ani automobilovému průmyslu (-3,6 % r/r ; příspěvek k celkovému poklesu -0,6 p.b.), vedle toho se propad prohloubil v dalším klíčovém oboru zpracování kovů a hutnictví (-14 % r/r; příspěvek -0,6 p.b.). Nové zakázky klesly o 1,4 %, zaměstnanost o 1 %. Celkový obrázek ukazuje mírnou změnu trendu, po půlroční stagnaci se průmyslová výroba pomalu překlápí do fáze poklesu. To odpovídá vývoji indexu nákupních manažerů, který svojí úrovní (48 bodů) odpovídají poklesu mírně přes 2 %. Negativem je zhoršování výhledu v západní Evropě, včetně Německa, ke kterému dochází během letních měsíců. Za celý rok by výsledek průmyslu měl být pokles do 1 %.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
