Futures kontrakt 10letého T – Note klesá o 0,2% d/d na 133,7. Trh se minulý týden zařadil mezi nejvýnosnější investice zejména s podporou vítězství Obamy v prezidentských volbách a zčásti též nejistotou nad řešením problému fiskálního útesu, tedy nastaveného snížení daňových úlev, veřejných výdajů a rozpočtového deficitu. Cena napnula rezistenční pásmo 133,4 – 134,2 a usadila se v něm, jeho dno a strop momentálně tvoří účinné podpory a rezistence. Obchodníci nyní zaměřili také novou rezistenci 134,5.

Dlouhodobě, trh pokračuje v růstu s podporou hlavního fundamentálního tématu, investicemi do bezpečných aktiv. To vyplývá z růstu nejistoty a obav z prohlubující se dluhové krize Eurozóny. Ty jsou vyostřené nejasným vývojem v Řecku a Eurozóně respektive světové ekonomiky. Navíc hrozí plánované omezení fiskální expanze USA začátkem příštího roku. Oživení americké ekonomiky tak slábne (viz. zpomalení růstu ek. aktivity a zaměstnanosti na nevýraznou úroveň).
Trh se dnes zaměří na říjnové maloobchodní tržby/maloobchodní tržby bez prodeje automobilů respektive index PPI/PPI bez cen potravin a energií USA (vše 14.30 SEČ) a také na zápis ze zasedání Fedu o úrokových sazbách 23-24/10 (20.00 SEČ). Předpokládá se potvrzení zrychlení spotřebitelské poptávky posledních měsíců a spíše pokračování mírného a také optimálního růstu výrobních cen i po odečtení cen potravin a energií. Fed na zmíněném zasedání úrokovou sazbu nezměnil a trhy nepřekvapil. Fed v prohlášení k rozhodnutí ve srovnání s komentářem k rozhodnutí o úrokových sazbách v září (oznamujícím navýšení monetární expanze) neučinil větší změny. Potvrdil také zájem o delší období ultravolné monetární politiky vzhledem k trvající dluhové krizi eurozóny, nejistotě a stresu finančních trhů, oslabení ekonomické aktivity a zranitelnosti ekonomiky vůči možným externím i interním šokům. Zápis by měl odrážet komentář k rozhodnutí a neměl by více rozčeřit hladiny obchodování.
Josef Kvarda
Analytik
HighSky Brokers



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
