Na úroveň EBITDA v uplynulém kvartálu příznivě zapůsobilo snížení cen polymerů na trhu a EBITDA marže se tak meziročně zvýšila o 1,1 pb. Nicméně v současnosti ceny polymerů opět rostou, což znovu zatlačí na marže v 4Q. Kvůli tomuto vývoji společnost očekává splnění svého celoročního cíle růstu EBITDA o 5-15 % yoy pouze na dolní hranici tohoto rozpětí. Vzhledem k situaci na trhu s polymery se ani nedalo čekat lepší vyjádření než potvrzení alespoň minimálního výhledu růstu.
Tradičně nejvíce volatilní položkou působící na nižší úrovně výsledovky jsou nerealizované kurzové zisky z přecenění některých rozvahových položek denominovaných v EUR (zejména bankovního dluhu a vnitropodnikové půjčky). Vzhledem k silnému posílení české koruny vůči euru během třetího čtvrtletí vykázala společnost 2,91 mil. EUR těchto čistých kurzových zisků. Proti nim ovšem působily čisté úrokové náklady 1,16 mil. EUR a tak byl pozitivní příspěvek čistých finančních výnosů 1,75 mil. EUR.
Stavba nové výrobní linky v Egyptě probíhá podle managementu v rámci stanoveného časového harmonogramu a v současnosti je tak instalováno výrobní zařízení. S náběhem na komerční výrobu se počítá již během 3Q 2013. Díky své kapacitě 20 tis. tun se při celoročním provozu nové linky zvýší celková výrobní kapacita společnosti o více než 20 %. Připomínáme, že v dlouhodobém plánu Pegas Nonwovens je vybudování i druhé výrobní linky v Egyptě v případě, že se tamní provoz osvědčí a bude dostatečná poptávka po jeho produkci.
Celkově vnímáme dnes představené výsledky jako neutrální, nicméně vzhledem k prozatímnímu nepříznivému vývoji cen polymerů v 4Q existuje riziko nedosažení ani na již velmi nízko očekávanou míru růstu celoroční úrovně EBITDA.
Kompletní flash analýza ke stažení  zde. (476,47 KB)
 zde. (476,47 KB)



 
				 
								











 Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					