Prodej aut v Česku od začátku roku klesl o osm procent. Škodovky neohrozila ani srovnávací kampaň Hyundai

04.10.2013 | , Patria.cz
INVESTICE


Prodej osobních aut v ČR klesl za tři čtvrtletí o osm procent na 120.154 vozů. Za osm měsíců byl ještě pokles desetiprocentní. Prodejům...

...pomohlo září, kdy odbyt o zhruba šest procent vzrostl. Oznámili to dnes zástupci Svazu dovozců automobilů.  Nejprodávanější byla Škoda, i když její odbyt poklesl kvůli náběhu výroby na začátku roku o téměř deset procent na 36.254 aut. V září se jí ale i přes srovnávací kampaň konkurenční značky Hyundai dařilo a její podíl se vrátil nad 30 procent. Škoda i Hyundai zvýšily v září prodeje kolem 20 procent. Celkově Hyundai skončila s odstupem druhá, když zvýšila prodej o necelé jedno procento na 11.792 vozů, třetímu Volkswagenu naopak prodej zhruba o půl procenta klesl na 10.952 automobilů.  Nejprodávanější byly vozy nižší střední třídy s podílem přes 24 procent. Vedoucí model byla Škoda Octavia s 12.611 prodanými kusy, následovala Škoda Fabia se 7570 vozy a třetí byl Rapid s 6008 prodanými automobily.

Autor článku

 

Články ze sekce: INVESTICE