Za dobrými daty stojí oživení poptávky na klíčových trzích jako je Čína, Evropa a region NAFTA. Zlepšené hospodaření vykázaly obě divize společnosti, a sice Automotive s růstem organických tržeb o 9 % y/y na 5,1 mld. EUR a Rubber, jež vykázala nárůst tržeb o 7 % y/y na 3,3 mld. EUR. Úroveň upraveného provozního zisku potěšila akcionáře ještě o poznání více. Došlo totiž k 28% růstu až na 953 mil. EUR, čehož bylo dosaženo zejména díky nákladovým úsporám a pozitivnímu vývoji cen vstupů.
Díky zlepšující se provozní úrovni a silnému generování volné hotovosti dochází i ke snižování zadlužení společnosti. Ještě na začátku roku 2012 dosahoval dluh Continental takřka 100 % vlastního kapitálu. Nyní je na 43 % a dá se čekat jeho další snižování. Nižší zadlužení znamená i levnější financování, čehož již firma využila refinancováním velkého podílu svého stávajícího dluhu za výrazně lepších podmínek.
Ve svém výhledu na letošní rok management počítá s růstem tržeb o 5 % y/y na 35 mld. EUR při provozní marži minimálně 10,5 %. Dosavadní vývoj provozní úrovně ale indikuje možné překonání těchto predikcí. U Continental je konečně již tradicí, že se vedení k začátku roku drží spíše konzervativních odhadů, které následně upravuje blíže realitě.
Nebezpečím pro firmu je kromě případného ochlazení poptávky další posilování eura, resp. oslabování měn významných exportních regionů a geopolitická rizika spojená s děním na Ukrajině.
Autor komentáře je analytikem společnosti Cyrrus



 
				 
								











 Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					 Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					 Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					 Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
						Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
					 Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
						Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
					