Kromě výroby stojí za nárůstem výnosů překvapivě výrazný odprodej zásob hotových výrobků z českých skladů společnosti. Byl zde tak k vidění opačný vývoj než v Egyptě, kde byly naopak zásoby produkce budovány.
Celkové výnosy společnosti kvůli dobré úrovni jak výroby, tak prodejů vzrostly o 17,8 % y/y na 58,8 mil. EUR, což překonalo očekávání naše i trhu. Určitou kaňkou na tomto úspěchu však je, že sklady jsou nyní na velmi nízké úrovni a v rámci nutnosti zajistit flexibilní chod provozu firmy, bude nutné je znovu doplnit. Projevit by se to přitom mělo již na výsledcích za druhé čtvrtletí, kde pravděpodobně dojde k mezikvartálnímu poklesu provozních marží. Konkrétní dopad bude záležet na tom, jak intenzivně budou zásoby doplňovány, přičemž neočekáváme žádný dramatický vývoj, spíše kontinuální růst na běžnou úroveň.
Vzhledem k povaze výroby je nejvýznamnější položkou provozních nákladů spotřeba materiálu a služeb (pravidelně nad 90 % celkových provozních nákladů). Za 1Q letošního roku vzrostly náklady spojené se spotřebou materiálu a služeb o 17,4 % y/y na 44 mil. EUR. Navýšení jde na vrub silnější výrobě a s ní spojenou vyšší spotřebou polymerů a také zde v meziročním srovnání působil mírně negativně mechanizmus přenosu cen vstupních materiálů do prodejních cen. Osobní náklady vzrostly o 9,5 % y/y na 2,7 mil. EUR, což je zapříčiněno vyšším potřebou zaměstnanců v souvislosti s expanzí v Egyptě. Celkové provozní náklady vzrostly o 16,8 % y/y na 46,6 mil. EUR.
Kompletní analýza ke stažení
zde. (880,57 KB)



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
