...
Čistý zisk vzrostl na 2,69 EUR na akcii z 2,11 EUR za loňský 2Q. Tržby i přes posílení Eura vzrostly o 1,8 % na 19,9 mld. EUR, v druhém čtvrtletí loňského roku dosáhly 19,552 mld.
Analytici oslovení společností Bloomberg očekávali zisk na akcii ve výši 2,379 EUR a tržby 20,212 mld. EUR.
Marže na úrovni zisku před zdaněním a úroky (EBIT) vzrostla na 11,7 % z 9,6 %. Marže konkurenčního Mercedesu činí 7,9 %, marže značky Audi je 9,9 %.
Počet dodaných automobilů všech značek koncernu vzrostl v prvním pololetí o 6,9 % na rekordních 1,02 milionu vozidel, samotná značka BMW zaznamenala 10% růst. Dařilo se i značce Rolls-Royce, její prodeje za první pololetí vzrostly o 29 % oproti prvnímu pololetí loňského roku. Vzhledem k obměně modelu poklesly prodeje značky Mini o 10 %, automobilka však již zaznamenala pozitivní reakce na v březnu uvedenou třetí generaci modelu Mini Hatch.
Norbert Reithofer, ředitel koncernu, očekává, že pozitivní vývoj bude pokračovat i v druhém pololetí a automobilka tak dosáhne 2 milionů prodaných automobilů za celý rok 2014.
Prodeje bavorské automobilky v Asii vzrostly o 18 %, tažené především Čínou, kde automobilka zaznamenala 23% růst prodejů. Prodeje na evropské kontinentu vzrostly o 2,2 %, na americkém o 3,5 %. Za první pololetí naopak zaznamenala 7% pokles prodejů v Rusku.
Titul (BMW) roste o 3,18 % a obchoduje se za 91,22 EUR. Průměrná cílová cena byla analytiky stanovena na 101,14 EUR za akcii.
Zdroje: Bloomberg, BMW
Jan Tománek
Fio banka, a.s.



Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
