...technologií především v oblasti tzv. inteligentních automobilů. Vývojáři budou zkoumat, jak zlepšit konektivitu automobilů s chytrými telefony, funkci jízdy bez řidiče a další novinky.
Cílem je zvýšit tržby americké automobilky v nejlidnatější zemi světa, kde v současné době za konkurenty spíše zaostává. K podpoře tohoto cíle by mohly vést i jiné cesty, než tradiční prodej vozů. Ve hře je také systém pro kontrolu několika vozů skrze telefon nebo speciální chat využívaný řidiči v dopravních zácpách.
Zpráva o nové investici přichází v období zpomalení čínské ekonomiky. Srpnové prodeje nových automobilů v Číně meziročně klesly o 3,4 %. Na současné makroekonomické klima v této zemi zareagoval Ford společně s konkurenty General Motors a Volkswagen snížením cen nových vozů. Výše zmíněné automobilky také snížily výrobu nových vozů ve svých čínských továrnách na méně než polovinu maximální kapacity.
Ford za prvních 8 měsíců prodal v Číně 531,7 tis. nových osobních vozů, což představuje pokles o 1,2 % oproti stejnému období před rokem, kdy automobilka prodala 538 tis. osobních automobilů. Tržní podíl Fordu na čínském trhu s osobními automobily se za posledních 5 let zdvojnásobil z 2,5 % na 5 %.
V příštím roce by měl Ford představit nový systém Sync 3, který uživatelům nabídne hands-free kontrolu telefonů, rádia, klimatizace nebo navigace a zlepšenou funkci rozpoznání hlasu.
Akcie automobilky Ford (F) v pátek uzavřely na hodnotě 15 USD. Tržní kapitalizace společnosti přesahuje 60 mld. USD.
Zdroj: The Wall Street Journal
Tomáš Spousta
Fio banka, a.s.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
