...agentura snížila rating kvůli emisnímu skandálu.
Ratingová agentura S&P snížila dlouhodobý kreditní rating pro automobilku Volkswagen (VOW3; -3,38 %). Jedná se o druhé snížení po dvou měsících, kdy agentura snížila rating kvůli emisnímu skandálu.
S&P zmínila, že prodeje v Evropě a USA byly horší než průměr v průmyslu, což se dá vnímat odchod zákazníků od značky. Podle S&P se reputace a vnímání značky VW zhoršilo, což se negativně projeví na tržní pozici automobilky a konkurenční výhodu. Kromě nižších zisků a cash flow kvůli v návaznosti na nižší prodeje a ceny se negativně na kreditní pozici automobilky projeví i potenciální pokuty a náklady na soudní spory.
Včera automobilka oznámila, že prodeje značky VW v USA meziročně klesly v listopadu o 25 %. Zatímco většina konkurenčních automobilek v listopadu zaznamenala růst prodejů. Následující obrázek ukazuje meziroční změnu v listopadu.

V listopadu Volkswagen jednal s bankami o půjčce ve výši 22 mld. dolarů na financování nákladů v souvislosti s podvodem u emisních testů. Agentura Reuters dnes uvedla, že se automobilka dohodla na se skupinou třinácti bank na úvěru ve výši 20 mld. EUR bez podrobnějších informací. Nižší rating obecně vede k vyšším nákladům na financování.
Akcie Volkswagen s tickerem VOW3 dnes klesají o 3,73 % na 125,30 EUR. Následující graf ukazuje vývoj akcií VOW3 za poslední měsíc. Pokles posledních dvou dní tak koriguje růstové rally z cen pod 100 EUR v průběhu druhé poloviny listopadu.

O rozdílech mezi akciemi s tickerem VOW3 a VOW jsme psali v tomto .
Zdroj: Financial Times, Wall Street Journal, Reuters, Mladá Fronta
Vojtěch Cinert
Fio banka, a.s.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
